poniedziałek, 17 czerwca 2013

Paulownia puszysta...z serii drzewa niecodzienne....:)

      Paulownia puszysta...następne drzewo,które swoja urodą powaliło mnie normalnie na kolana...fascynuję się nim już od dawien dawna,jak na razie na tej fascynacji się kończyło,ale od jakiegoś już czasu zaczynam całkiem poważnie myśleć o wzbogaceniu ogrodowej przestrzeni takim pięknem...Paulownia pochodzi z Chin i tam dorasta nawet do 20 metrów wysokości,ale w Polsce chyba nie ma co liczyć na wyższe niż 10 metrów...piszę "chyba" bo już się nieraz przekonałam,że tak naprawdę wszystko jest możliwe :) Młode drzewka rosną szybko...ale im są starsze tym przyrost staje się wolniejszy...kwiaty są po prostu CUDOWNE...mają długość ok 6cm...i zebrane są w wiechowatych kwiatostanach,które mogą mieć nawet 0,5 metra długości,a co jest najfajniejsze,że zakwitają przed pojawieniem się liści,więc nic nie zakłóca ich liliowości przez kilka,czy kilkanaście dni :) Liście tez ma piękne,sercowate,bardzo duże,ciemnozielone...piękne są nawet owoce..hihihi...ale się tych piękności mi tutaj nazbierało :)))...owoce są owalne wielkości orzeszka :) zielone...później brązowieją...mogą spędzić na drzewie nawet kilka lat...tak po prostu sobie wisząc :) Paulownia nie lubi mrozu...ale takiego poniżej 15 stopni,a młode drzewka trzeba zawsze na zimę osłaniać...najlepiej agrowłókniną....kwitnie w słońcu,w miejscu osłoniętym od wiatru...a podłoże musi mieć kwaśne PH...nawet nawozić nie trzeba za dużo,a już na pewno nie nawozami azotowymi :) i to tyle z faktomanii :) Ja na zdjęcia napatrzeć się nie mogę bo to takie drzewko jak marzenie...mieć aleję z takich drzew..och i ach...pięknie by było....może kiedyś ;) Słoneczne pozdrowienia Wam przesyłam :) Cudnego dnia :)


9 komentarzy:

  1. Niesamowicie piękne drzewo:) Gdybym miała takie przed domem nie mogłabym oderwać od niego wzroku - uwielbiam fiolety:) Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne drzewka!!!! Magiczne...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna! Może byś taką zasadziła? miałabym okazję na żywo podziwiać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ajajajaj;))) cudo nad cudami:))))))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ cudowne, aż oderwać oczu nie można!! Perła nad perłami:)) Uściski wielkie:***

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś niesamowicie pięknego.....ciekawe jak znosi nasz kapryśny klimat.....?

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne zdjęcia - takie kolorowe ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Siemka jestem Klara ,
    niezwykle przyjemnie czyta się twoje wpisy, zapewne obejrze twojego bloga także nie raz, a właśnie pozdrawiam także zapraszam na moją strone www

    OdpowiedzUsuń